HONKBAL WEDSTRIJD TORONTO! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu HONKBAL WEDSTRIJD TORONTO! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

HONKBAL WEDSTRIJD TORONTO!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

21 April 2015 | Canada, Toronto

Klaarmaken voor HONKBAL WEDSTRIJD!

Dag 3

Vanochtend lekker ontbeten en te voet naar de Toronto Social Housing corporation gegaan. Daar hebben we een lezing bijgewoond over de sociale huisvesting in Canada en in het bijzonder in Toronto. Heel interessant om de verschillen met Nederland te zien. Hier is maar heel weinig ‘sociale huur’. Het is mooi om te zien hoe de sprekers de visie over het sociale woningbeleid vertalen naar nieuwe projecten. De obstakels zijn heel groot. Alles heeft met financiën te maken. Het waren 2 mooie lezingen voor de lunch en na de lunch hebben we een wandeling gemaakt door een wijk die deels her ontwikkeld is. Grotendeels sloop en nieuwbouw met speciale voorzieningen, zoals een zwembad.

Vanmiddag heb ik het eerste gesprek gehad met de afstudeerbegeleider. Het was een goed gesprek en ik ga volop verder met het onderzoek op het gebied van ‘Leren innoveren in de Nederlandse Bouw- en Vastgoedsector’.

Aan het eind van de middag was het de tijd voor commerciële partijen om ons te laten zien hoe het er in Noord Amerika en specifiek Toronto aan toe gaat. Een heel andere kant van Real Estate. Interessant om te zien dat Toronto zo BOOMING is.

En nu…….klaar maken voor de HONKBAL wedstrijd deze avond!!

We gaan eens een kijkje nemen en de sfeer proeven. Maar eerst in het stadion dineren we met de gehele studiegroep.

Morgen gaan we de Real Estate ontwikkelingen bij het Waterfront bestuderen.

Dit was het weer: Vanochtend lekker zonnig, 2x een buitje en nu in de namiddag weer zonnig. De temperatuur is circa 14 graden en er is een harde wind!!

Tot morgen,

Met vriendelijke groet,
Sjuul Stappers

• 22 April 2015 - 13:33

Mientje :

Nou , nou wat een indrukken alweer. Gelukkig redelijk goed weer. Geniet ervan.
    Hier is het heerlijk weertje.