De groeten uit MONTRÉAL CANADA! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu De groeten uit MONTRÉAL CANADA! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

De groeten uit MONTRÉAL CANADA!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

26 April 2015 | Canada, Montréal

De groeten uit MONTRÉAL CANADA!

Dag 7

Gistermiddag hebben we de afscheidsborrel gehad. Het was leuk om met elkaar de mooie week te evalueren en terug te kijken op de ‘mooiste studieweek in mijn opleidingscarrière’. Het was een week met vele hoogte punten en interessante colleges over de vastgoedmarkt van Toronto!
Helaas moesten we om 19.30 uur afscheid nemen omdat de groep naar het vliegveld vertrok. Dat was het moment dat ik mijn gedachte probeerde te verzetten met een mooie musical.

Om 20.00 uur begon de Musical ‘Once’. Een leuke musical. Ook leuk om de cultuur te proeven in zo’n zaal. Om 23.30 uur was ik kapot en blij dat ik naar mijn hotel kamer kon gaan. Daar heb ik alles in de tas gedaan omdat ik vanochtend om 5.00 uur al moest opstaan en mij klaar maken om met de metro naar het Union Station van Toronto te gaan.

Om 6.40 uur vertrok de trein aan de goed 5 uur durende treinrit met als bestemming MONTREAL! Rond 12.00 uur kwam ik daar aan en ben met de taxi naar het hotel gegaan, heb mijn koffer in de lobby achtergelaten en ben de stad gaan verkennen. MONTREAL is van oorsprong een Frans en heeft veel van die cultuur behouden. De voertaal is Frans. De stad heeft een mooie oud centrum en een nieuwere hoofdwinkelstraat. Het is een heel verschil met Toronto. Deze stad is meer als een Europese stad. Het is een goede keuze om hier 2 dagen te verblijven. Dan heb ik een goede indruk van de stad kunnen krijgen. Ik heb vandaag heel veel gelopen. Nu is het 18.00 uur en heb ik een rustige avond. Morgen op het gemak de stad verkennen en maandag ga ik naar Quebec!

Dit was het weer: Droog en bewolkt met circa 10 graden.

Groeten vanuit het mooie MONTREAL!
Sjuul Stappers

• 26 April 2015 - 23:23

Sjuul Stappers:

Voor de rest van de reis, zie de reisverslagen op: